Anunț important pentru aparținătorii pacienților din Spitalul Județean Constanța
Aflați în ce condiții puteți obține informații despre starea de sănătate a rudelor/apropiaților, pacienți ai SCJU Constanța.

Iată ce se spune în comunicatul de presă al SCJU Constanța, referitor la modul de informare asupra stării de sănătate a pacienților internați.

Îți mulțumim că citești acest articol! Cu un LIKE pe Facebook ne dai încredere să continuăm.

Stimați aparținători,

Știm cât este de important  să fiți informați despre starea de sănătate a celor dragi. Totuși, respectarea intimității pacienților este o prioritate atât morală, cât și legală pentru noi. În acest sens, dorim să vă aducem la cunoștință principalele prevederi legale, transpuse, de altfel, și în procedurile noastre interne:

Ce spune legislația?

Conform Legii 46/2003 privind drepturile pacientului:

  • Art. 10 (Legea 46/2003): Rudele și prietenii pot fi informați despre evoluția investigațiilor, diagnosticul sau tratamentul doar cu acordul pacientului.
  • Art. 21: Toate informațiile privind starea pacientului, diagnosticul, tratamentul și datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul pacientului.
  • Art. 22: Informațiile medicale pot fi dezvăluite doar dacă pacientul își dă consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.

Conform Regulamentului General privind Protecția Datelor (RGPD):

  • Art. 9: Datele medicale sunt considerate date personale sensibile;
  • Prelucrarea lor este permisă doar cu consimțământ explicit al persoanei vizate sau pentru a proteja interesul vital al acesteia.
  • Este interzisă transmiterea informațiilor despre sănătatea unui pacient către alte persoane fără o bază legală clară.

În acest sens va reamintim ca nu puteți obține informații despre starea pacientului, nici telefonic, și nici personal, indiferent de gradul de rudenie, decât dacă dețineți codul unic transmis prin sms la internare, în baza consimțământului pacientului de a vă desemna ca aparținător (codul unic al pacientului internat este reglementat prin Ordinul MS nr. 3670/2022).

👉 Dacă sunteți aparținător, veniți personal la spital, în timpul programului de vizită și discutați direct cu medicul curant sau medicul de gardă;

👉 Aveți în vedere faptul că personalul medical nu este abilitat să ofere detalii la telefon sau altor persoane care nu sunt desemnate explicit de către pacient, conform legii.

👉 Asigurați-vă, în calitate de aparținător, că datele de contact transmise sunt reale și corecte. Acestea sunt necesare pentru emiterea SMS-ului care conține codul unic. 

Aceste măsuri nu sunt menite să creeze deficultăți, ci să protejeze intimitatea și demnitatea pacienților noștri, așa cum o impune cadrul legal.

Înțelegem preocuparea dumneavoastră și apreciem dorința de a fi alături de cei dragi.  Respectarea acestor reguli reprezintă un angajament comun pentru siguranța și confidențialitatea pacienților.