Tesla recheamă în service peste 2 milioane de vehicule pentru a repara sistemul de conducere autonomă. Rechemarea vine după o investigaţie de doi ani a Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi privind o serie de accidente, unele mortale.

Tesla recheamă în service peste 2 milioane de vehicule pentru a remedia un sistem defect care ar trebui să dea asigurări că şoferii sunt atenţi atunci când folosesc Autopilotul.

Îți mulțumim că citești acest articol! Cu un LIKE pe Facebook ne dai încredere să continuăm.

Documentele publicate miercuri de autorităţile de reglementare în domeniul siguranţei din SUA spun că firma va trimite o actualizare de software pentru a remedia problemele, conform Associated Press.

Rechemarea vine după o investigaţie de doi ani a Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi privind o serie de accidente care au avut loc în timp ce sistemul Autopilot era în funcţiune. Unele au fost mortale.

Agenţia spune că Autopilot poate fi inadecvat şi „poate duce la o utilizare greşită a sistemului”.

Rechemarea vizează aproape toate vehiculele Tesla vândute în SUA şi le include pe cele produse între 5 octombrie 2012 şi 7 decembrie anul acesta.

Actualizarea software-ului include controale şi alerte suplimentare „pentru a încuraja şi mai mult şoferul să fie responsabil”.

Actualizarea software a fost trimisă marţi anumitor vehicule afectate, iar restul o va primi la o dată ulterioară, se arată în documente.

Pilotul automat include funcţii numite Autosteer şi Traffic Aware Cruise Control, Autosteer fiind destinat utilizării pe autostrăzi. Se pare că actualizarea software-ului va limita locurile în care poate fi utilizat Autosteer.

“Dacă şoferul încearcă să activeze Autosteer atunci când condiţiile nu sunt îndeplinite, funcţia va avertiza şoferul că nu este disponibilă prin alerte vizuale şi sonore, iar Autosteer nu se va activa”, se arată în documentele de rechemare.

Potrivit documentului, Tesla nu a fost de acord cu analiza agenţiei, dar a acceptat rechemarea în service a maşinilor, într-un efort de a rezolva investigaţia.

Specialiştii cer de ani de zile o reglementare mai strictă a sistemului de monitorizare a şoferului, care detectează în principal dacă şoferul are mâinile pe volan.

Autopilotul poate vira, accelera şi frâna automat pe banda sa, dar este un sistem de asistenţă pentru şofer şi nu poate conduce singur.

Teste independente au constatat că sistemul de monitorizare este uşor de păcălit, atât de mult încât şoferii au fost prinşi în timp ce conduceau în stare de ebrietate sau chiar stând pe bancheta din spate.

Tesla precizează că Autopilot şi un sistem mai sofisticat Full Self Driving nu pot conduce în mod autonom şi sunt menite să ajute şoferii care trebuie să fie gata să intervină în orice moment. Sistemul Full Self Driving este testat de către proprietarii Tesla pe drumurile publice.

Citește și…