Ministerul Apărării Naționale a anunțat că a trimis la Sulina puitorul de mine „Viceamiral Constantin Bălescu” și o echipă de scafandri pentru a afla motivele exploziei de la bordul navei comerciale Seama, sub pavilion Togo.
Ministerul Apărării Naționale a emis un comunicat in contextul exploziei inregistrate la bordul unei nave comerciale, in zona Sulina.
Îți mulțumim că citești acest articol! Cu un LIKE pe Facebook ne dai încredere să continuăm.
Cu privire la situația navei comerciale Seama, sub pavilion Togo, care a raportat o explozie la bord în cursul dimineții de 20 septembrie, în jurul orei 6.50, conducerea Statului Major al Forțelor Navale a ordonat, conform procedurilor operaționale, trimiterea către raionul maritim Sulina, pentru a acționa în sprijinul autorităților civile responsabile de intervenție și pentru cercetarea raionului, a puitorului de mine „Viceamiral Constantin Bălescu” 274, cu o grupă de scafandri EOD la bord. Nava militară a plecat din portul militar Constanța în jurul orei 08.15.
De asemenea, un elicopter IAR-330 Puma din serviciul de căutare-salvare, din dotarea Forțelor Aeriene Române, este pregătit pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu să intervină, în funcție de solicitări.
Planurile de activități și procedurile operaționale ale Forțelor Navale Române au fost adaptate rapid la situația actuală de securitate, odată cu declanșarea războiului din Ucraina în luna februarie a anului 2022, pentru a răspunde eficient la un mediu divers de amenințări în spațiul maritim, contribuind astfel la asigurarea securității colective a Alianței Nord-Atlantice.
Forțele Navale Române desfășoară în permanență de monitorizare în Marea neagră, cu nave militare, elicoptere IAR-330 Puma Naval, drone de cercetare maritimă, detașamente de scafandri de luptă EOD (specializate în lupta contra dispozitivelor explozive) și prin Centrul de Date pentru Lupta contra Minelor din subordinea Direcției Hidrografice Maritime.
Iată câteva informații despre puitorul de mine „Viceamiral Constantin Bălescu”, disponibile pe site-ul Forțelor Navale Române:
Nr. bordaj: 274
Anul construcției: 30.09.1981
Intrarea în serviciu: 16.11.1981
Caracteristicile navei:
– Deplasament maxim (t): 1451;
– Dimensiuni (lungime x grund x pescaj) (m): 78,42 x 10,4 x 3,4;
– Propulsie: 2 motoare ALCO V12 Diesel;
– Viteza maximă: 20 Nd;
– Echipaj: 76.
Armament și echipament la bord:
• Echipament de navigație:
– SIMRAD GC 80 Gyrocompass;
– Busolă magnetică LILLEY & GILLEY;
– Pilot automat NAVITRON NR 850;
– Ecran sonor SKIPPER;
– GPS JRC;
– SKIPPER ELECTROMAGNETIC LOCH;
– ECDIS NAVMASTER;
– ECDIS ORCA;
– AIS;
– W-AIS;
– IFF;
• Armament și rachete:
– 2 x 230 AK 30 mm arme;
– 2 x 14,5 mm pistoale MR-4N;
– 2 x FASTA 4 tip AA STRELLA 2M lansator de rachete;
– 2 x arme ANUBIS 12,7 mm;
• Armament A.S.A.:
– 3 tipuri de mine;
– lansator de bombe anti-submarine RL 1000;
• Sisteme de comunicații și radiolocație:
– Echipamente HF;
– echipamente VHF;
– echipamente UHF;
– radar JRC;
– radar KODEN;
– 1 sistem de radar de artilerie MR;
– SATCOM;
– GMDSS;
– NAVTEX;
– Adresa publică JOTRON;
– comunicații de manevră JOTRON;
• Echipament electromecanic la bord:
– 2 motoare principale ALCO V12 Diesel;
– 3 x generatoare diesel AC BADOUIN;
– 1 rezervor diesel VOLVO PENTA;
Suport pentru scufundări:
– 1 cameră hiperbarică.