Rijksmuseum din Amsterdam, din colecţia căruia fac parte capodopere ale maeştrilor olandezi cum ar fi ”Rondul de Noapte”, de Rembrandt, a fost ”invadat” temporar de 700 de furnici gigantice, agăţate de ziduri şi de ferestre, în cadrul unei noi expoziţii, informează Reuters.
Spărgând tiparele convenţiilor artistice, ”House Taken”, un demers semnat de artistul columbian Rafael Gomezbarros, îşi propune să atragă atenţia asupra problemelor migraţiei şi strămutării forţate.
Îți mulțumim că citești acest articol! Cu un LIKE pe Facebook ne dai încredere să continuăm.
Având drept sursă de inspiraţie conflictul columbian dintre guvern şi grupurile de gherilă, care a început în 1964 şi a forţat milioane de cetăţeni columbieni să-şi părăsească locuinţele, corpurile furnicilor lui Gomezbarros sunt alcătuite din mulajele a două cranii umane reprezentând victimele şi răufăcătorii, a declarat Gomezbarros pentru Reuters.
Picioarele furnicilor sunt beţe din arbori de iasomie folosite în timpul conflictului pentru a acoperi trupurile victimelor şi a masca mirosul morţii.
Semnificaţia ”House Taken”, care a fost expusă anterior în Columbia, Bolivia, Statele Unite şi Suedia, se schimbă de-a lungul timpului, în funcţie de audienţă, a spus el.
Oamenii migrează din raţiuni diferite, a adăugat Gomezbarros, cum ar fi ”o ţară în faliment, război sau lipsită de oportunităţi”.
”Furnicile simbolizează hărnicia, rezilienţa şi spiritul de cooperare al oamenilor”, a explicat curatoarea Rijksmuseum Julia Kantelberg, adăugând unul dintre scopurile artei este de a le permite oamenilor să-şi construiască propriile asocieri.
”Casa Tomada” face parte dintr-o expoziţie mai mare, ”Crawly Creatures”, care va fi inaugurată pe 30 septembrie şi va fi deschisă până pe 15 ianuarie 2023. Are în centru percepţiile în permanentă schimbare asupra vietăţilor târâtoare, cum ar fi furnicile, dar şi broaşte râioase, şerpi şi păianjeni, în arte şi ştiinţe.
Sursa: Agerpres, Reuters