Ministerul Educației
După ce a ajuns la concluzia că aproape jumătate dintre elevi “suferă” de analfabetism funcțional, ministrul educației pregătește o nouă evaluare digitală, pentru ultima săptămână de școală. Reprezentanții elevilor consideră că, de fapt, ministrul a găsit o cale “să scurgă bani”.

Ministrul Educației a propus de curând eliminarea tezelor, însă a venit cu o altă idee. Și nu pentru la anul, ci pentru ultimele zile de școală din anul acesta!

Îți mulțumim că citești acest articol! Cu un LIKE pe Facebook ne dai încredere să continuăm.

Evaluarea standardizată digitală „pentru început la nivel pilot dar pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale”.  Discuția este avansată și deja a fost înaintată companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică.

Conform Edupedu.ro, evaluarea se va face în câte 7 unități de învățământ, din fiecare județ. Sunt incluse unități de învățământ cu profil pedagogic, în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevii claselor I—VII  și în perioada 30 mai – 8 iunie pentru elevii claselor IX- XI.

Ordinul emis de ministrul Educației introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, cu scopul de a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar.

Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt următoarele: 

a) pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică;

b) pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Testele respectă programa școlară și vor dura 30 de minute pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute, pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal. Testele vor fi digitalizate iar notele nu se vor trece în catalog.

Potrivit organizatorilor “Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ trebuie să se asigure că elevii dispun de un număr suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel încât să poată susține această evaluare.”

Asociația Elevilor din Constanța a venit cu un punct de vedere față de decizia ministrului educației, considerând că este o metodă de a scurge bani.